Ušlechtilá olympijská myšlenka i ostatní myšlenky...

28. 03. 2008 12:16:10
Tak jsem se na sebe naposledy dozvěděl, že jsem nehorázné republikánské militantní hovado... Naštěstí jsem nenechal prchlivost cloumat svým majestátem a já jsem odešel hrdě a středem, zanechajíc za sebou "kamaráda" i s jeho promilemi v krvi...

... všechno vyprokovala moje (alespoň jsem si myslel, že je) nevinná poznámka vůči televiznímu šotu o pořádání LOH 2008 v Číně a přirovnání rozhodnutí o jejich pořádání v této komunistické zemi ke stejnému rozhodnutí pořádat LOH o 28 let dříve (Brežněvova Moskva 1980), respektive o 72 let dříve (Hitlerův Berlín 1936 nebo, chcete-li GaPa, 1936 (ZOH)).

Na rozdíl od MOV si nemyslím, že přidělení pořadatelství Číně pomůže tamnímu obyvatelstvu. Naopak, spousta věcí, které se v Číně dějí dá pořádání takové akce punc alespoň částečné legitimity. A to se mi nelíbí. Tibet a jeho okupace Čínou, zatýkání nepohodlných osob, cenzura a strach, to vše mi evokuje vzpomínky na vyrůstání v komunistické zemi. Nás neokupovala Čína, ale Sovětský svaz a to ostatní, atmosféra nesvobody a absurdity, na to nezapomenu snad do smrti...

Možná právě proto považuji Ronalda Reagana za jednoho z nejlepších prezidentů v historii Spojených států, možná od jeho éry se datují moje sympatie k republikánským prezidentům více než k těm demokratickým. A možná právě proto jsem byl označen za to militantní, však víte co. Jenže bojovat proti silnému nepříteli vyžaduje více odvahy než jeho tolerance, ať se ten boj vede se zbraní nebo beze zbraně v ruce. Militantní rozhodně nejsem a jsem přesvědčený, že kdyby měl David po ruce pádné vyjednávací argumenty, snad by Goliáše skolil jinak než za pomoci kamene a praku, jen byla prostě jiná doba, situace a prostředí.

To, že Bushova administrativa má u mne více sympatií než opačných pocitů je dáno prostě tím, že si nemyslím, že zlu se má ustupovat, myslím si, že pokud chci rozhýbat ekonomiku, musím peníze lidem nechat a ne jim je vzít a celá administrativa by měla být výrazně jednodušší. A přesto mi třeba na USA vadí doložka nejvyšších výhod pro Čínu, ale přiznávám sportovně, že za spoustu věcí v politice nevidím a proto se o této věci vyjadřovat radši nebudu.

Pozornému čtenáři asi neuniklo, že mi jsou Spojené státy sympatické. Jsem za to často kritizován (někdy možná právem, někdy snad ani ne), ale sotva se to kdy změní. Nemyslím si totiž, že to je USA, kdo má mindrák z Evropy, ale je tomu naopak (zvlášť u Francie je absence jejího někdejšího vlivu markantní), myslím si, že politická kultura je v USA na vyšší úrovni než u nás, mám v USA spoustu přátel, rád tam jezdím a na rozdíl od spousty lidí mi nevadí existence Imigračního úřadu v USA, ale vadí mi jeho absence u nás. Domů si přece taky nepustíte kdekoho, ale jen ty, které doma chcete nebo je znáte.

USA se od vyhlášení nezávislosti (1776) dokázaly vypracovat tak, že to spoustě lidí vadí (zejména v Evropě). Co se týká politické kultury, jeden případ za všechny: už si nevybavím přesně rok, ale v USA museli vládní úředníci rezignovat, když se prokázalo, že použili federální helikoptéru (několikrát) k soukromým "výletům". U nás si premiér této země dovolil totéž a chabě to maskoval za setkání s velvyslancem v Rakousku.

Víte, psal jsem panu Paroubkovi krátce po jeho rychlé jízdě na svatbu. Odepsal mi a prohlásil, že věc nechá prošetřit. Nakolik mu až tak něvěřím, že za jízdy spal, alespoň měl tolik slušnosti mi odpovědět na můj mail. Když jsem se pana Topolánka zeptal na to, proč létá MÝM letadlem za zábavou, neměl ani tolik slušnosti aby odpověděl, nechal někoho odpovědět anebo věc vysvětlil. Já vím, řeknete si, kdyby odpovídal na každý e-mail, asi by nedělal nic jiného, ale přesto situaci nevysvětlil ani veřejnosti.

Jsem se dostal kus cesty od Olympiády v Číně, ale prostě se ta jednotlivá témata nabalovala...

Abych to shrnul:

I když jsem se svým názorem na USA v opozici, nepřestanu tu zemi mít rád.

Budu dál volit pravici i přesto, že má v čele člověka (Topolánka), který se neumí chovat (a to nemám na mysli jen použití letadla, chraň Bůh)

Dál nebudu volit levici, protože komunisté jsou mi nesympatičtí, ČSSD je strana, která mě neumí přesvědčit o své věrohodnosti díky lidem typu Dr. Rath

Dál budu kritizovat EU jako zkostnatělou a zbytečnou, arogantní instituci

A dál trvám na tom, že přidělení LOH Číně je nesprávné, i když bojkot bych nepodpořil, protože sportovci za to nemohou.

Hezký den.

Autor: Petr J. Drahovzal | pátek 28.3.2008 12:16 | karma článku: 8.24 | přečteno: 485x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 135 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 27.38 | Přečteno: 549 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 521 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 470 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2310 | Diskuse
Počet článků 20 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 420

Mám rád život takový, jaký je.. I když je občas složitý jej "uchopit a pochopit". Ale kdyby nebylo proher, jak bychom pak dokázali poznat, že jsme vyhráli? Není to se mnou snadné, ale já se VÁŽNĚ snažím!!!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...